Vi i kommittén
Mona
Har spelat i många år och kan nu som pensionär äntligen ägna mig helhjärtat åt golfen och hjälpa till här i Damkommitten.
Under vårvintern är jag med min man i Spanien och spelar golf varannan dag, det blir en härlig kickstart på säsongen.
Mitt mål i år är att spela så mycket jag kan och att sänka mitt handikapp som tyvärr går upp och ner, men som jag brukar säga ”man lever på hoppet”.
Alla hål på Vallentuna har sin tjusning och utmaning, favorithål kan variera. Hoppas på att få se många damer med på tisdagsgolfen i år. Välkomna!
Sandra
Bor i Täby och har spelat golf i tolv år. Tisdagsgolfen är så skoj, där utmanar vi varandra i olika tävlingsformer. Dessutom är det kul att spela tillsammans med andra medlemmar och lära känna fler tjejer i klubben.
Banans roligaste hål: 14:e! Får jag till en bra smäll är det alltid spännande att bege sig över krönet och se hur långt man kommer. Eftersom hålet är index 1 skrapar jag ofta ihop nåt poäng vilket kanske bidrar till att jag gillar det! :)
Jag ser fram emot en riktigt rolig golfsäsong tillsammans med både duktiga spelare och ambitiösa nybörjare i alla åldrar. Nu kör vi!
Martina
Äntligen! Som nybliven pensionär ser jag fram emot att kunna spela lite mer golf (förhoppningsvis fler än 10 rundor per år 😊), och fortsätta ha trevligt både på banan och i klubben.
Tisdagsgolfen är en väldigt trevlig och enkel "spelform", som jag åter ser fram emot att engagera mig i.
Nu hoppas vi att många dyker upp på tisdagarna!

